Carolyn Callaghan is Canadian Wildlife Federation’s Senior Conservation Biologist for Terrestrial Wildlife. She holds a Ph.D. in wildlife ecology from the University of Guelph. Her primary area of focus is the conservation of biodiversity on working landscapes Canada, including rights-of-way and agricultural land. She and her collaborators look for compatibility with farming practices and business practices on rights-of-way and the recovery of species at risk and threatened ecosystems. Carolyn’s work spans ecological research, government policy, and sustainable food indices.

 Adoption of Environmental Practices by producers: associated factors and case studies - November 30 at 11:10 am EST

This presentation will review literature from Canada and the U.S. on factors associated with the adoption of environmental practices by producers. Research on the likelihood of voluntary adoption practices and the factors driving adoption of recommended practices will be summarized.

***************************************************************************************************************

Carolyn Callaghan est la biologiste principale de la conservation de la faune terrestre de la Fédération canadienne de la faune. Elle est titulaire d’un doctorat en écologie de la faune de l’Université de Guelph. Son principal domaine d’intérêt est la conservation de la biodiversité dans les paysages exploités du Canada, notamment les emprises et les terres agricoles. Avec ses collaborateurs, elle recherche la compatibilité avec les pratiques agricoles et les pratiques commerciales sur les emprises et le rétablissement des espèces en péril et des écosystèmes menacés. Le travail de Carolyn couvre la recherche écologique, les politiques gouvernementales et les indices d’alimentation durable. 

Adoption de pratiques environnementales par les producteurs : facteurs associés et études de cas - 30 novembre à 11 h 10 EST

La présentation de Carolyn passera en revue la littérature du Canada et des États-Unis sur les facteurs associés à l’adoption de pratiques environnementales par les producteurs. Elle résumera également les recherches sur la probabilité de l’adoption volontaire de pratiques et les facteurs d’adoption des pratiques recommandées.